مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 11:322022-07-07دانش

کشف فسیل 305 میلیون ساله یک خزنده عجیب درختی!


دیرینه شناسان اخیراً فسیل ناقصی از یک خزنده را در نیومکزیکو کشف کردند که به باور آن ها می تواند قدیمی ترین خزنده درخت نورد شناخته شده تاکنون باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حیات کره زمین هنوز ناشناخته های زیادی دارد و دانشمندان حتی در این دوران که به نظر می رسد ما تمام موجودات زنده اطراف خود را می شناسیم، گاه و بی گاه خبر از شناسایی جانداری جدید می دهند، اما این اکتشافات تنها مختص به موجودات زنده کنونی نیست و برای مثال دیرینه شناسان اخیراً فسیل ناقصی از یک خزنده را در نیومکزیکو کشف کردند که به باور آن ها می تواند قدیمی ترین خزنده درخت نورد شناخته شده تاکنون باشد.

یک جنس و گونه جدید از خزنده اپلیکوزار وارانوپید varanopid eupelycosaur که در دوره کربونیفر Carboniferous زندگی می کرد، از یک اسکلت ناقص یافت شده در نیومکزیکو ایالات متحده آمریکا شناسایی شد که می تواند کاندیدای قدیمی ترین جانور درخت نورد شناخته شده در تاریخ حیات زمین باشد.

دیرینه شناسان می گویند؛ Eoscansor coensis در منطقه ای که اکنون نیومکزیکو نام دارد، در دوره فرعی پنسیلوانیا از دوره کربنیفر، یعنی حدود 305 میلیون سال پیش، زندگی می کرد.

این حیوان متعلق به یک خانواده منقرض شده از خزندگان به نام Varanopidae بود که شباهت زیادی به مارمولک های مانیتور داشت، برای همین شاید بتواند بخشی از نواقص نمودار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف فسیل 305 میلیون ساله یک خزنده عجیب درختی!

کشف فسیل 305 میلیون ساله یک خزنده عجیب درختی!