مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 11:122022-07-07سياسي

کاظمی قمی: هیات حاکمه افغانستان موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است


نماینده ویژه رییس جمهور کشورمان در امور افغانستان با بیان اینکه طرف افغان موافق اجرایی شدن معاهده هامون است، از برگزاری جلسات هیات های فنی دو کشور با هدف تامین حقابه هامون و اجرای معاهدات مربوطه در چند روز آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت افغانستان خبرگزاری فارس، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان چهارشنبه شب در حاشیه کمیته همکاری های مشترک استان های هم مرز با افغانستان در مشهد افزود: طرف افغانستانی موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است.

وی به ایرنا گفت: پس از مذاکره برای حقابه هامون، آبی از سد کمال خان افغانستان رها شد، اما متاسفانه به دلیل اشتباهاتی که توسط هیات حاکمه افغانستان اتفاق افتاد، بخش اعظم این آب در شوره زارهای این کشور ریخت و از بین رفت.

وی خاطر نشان کرد: چیزی که هیات حاکمه افغانستان به صورت مکرر تاکید دارد این است که معاهده بین المللی حقابه هامون باید اجرا شود، طی چهار ماه گذشته تلاش کردیم تا مسیر آب برای هامون باز شود که البته این آب هم باز شد اما در نهایت بنا به اذعان هیات حاکمه افغانستان، این اشتباه رخ داد.

قمی گفت: بواسطه این اشتباه نه فقط به مردم مظلوم سیستان خسارت وارد شد، بلکه خود مردم استان زرنج افغانستان نیز از این آب محروم شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاظمی قمی: هیات حاکمه افغانستان موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است

کاظمی قمی: هیات حاکمه افغانستان موافق اجرایی شدن معاهده حقابه هامون است