مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 09:022022-07-07پزشكي

توصیه به حجاج و استقبال کنندگان / دام را از جایگاه های مجاز تهیه کنید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان و بازگشت حجاج به کشور برای پیشگیری از شیوع برخی بیماری ها توصیه هایی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا سهرابی اظهار کرد: سفر حج بزرگ ترین اجتماع مسلمانان است و جمعیت زیادی از نقاط مختلف جهان در این گردهمایی معنوی شرکت می کنند.

به گفته وی، مسافران ورودی به کشور ممکن است مبتلا به بیماری هایی شوند که در صورت عدم رعایت اصول پیشگیری موجب ابتلای اطرافیان، استقبال کنندگان و در نهایت همه گیری در جامعه شود.

سهرابی، عفونت های دستگاه تنفسی از جمله کووید 19، بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی و بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو را از مهم ترین این بیماری ها عنوان کرد.

وی، تمامی این بیماری ها را با رعایت چند نکته بسیار ساده که اغلب مردم با آنها آشنا هستند، قابل پیشگیری دانست.

سهرابی با اشاره به اینکه برخی بیماری های عفونی ممکن است تا مدتی بدون علامت باشند به تمامی افراد به ویژه مسافران ورودی به کشور و حجاج توصیه کرد کماکان از روبوسی، دست دادن، تماس نزدیک خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به زائران حج تمتع تاکید کرد: در صورت داشتن علائمی مشابه نشانه های سرماخوردگی در منزل بمانند و از ملاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه به حجاج و استقبال کنندگان / دام را از جایگاه های مجاز تهیه کنید

توصیه به حجاج و استقبال کنندگان / دام را از جایگاه های مجاز تهیه کنید