مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 08:322022-07-07سياسي

شعار «یا روسری یا توسری» دیگر جواب نمی دهد!


مساله استفاده از پوشش مناسب، موضوعی مربوط به امروز و دیروز یا این دهه و دهه قبل نیست، ماجرایی است که طی دهه های متمادی پس از پیروزی انقلاب محل مناقشه و مباحث جدی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه اعتماد نوشت: دستاورد آن دسته از افراد و جریاناتی که از ابتدای انقلاب تلاش کرده اند از طریق روش های سلبی، خشن و تند، اقشار مختلف جامعه را به سمت حجاب و پوشش اجباری سوق دهند، چه بوده است؟ آیا این فشارهای زایدالوصف منجر به افزایش اقبال عمومی به حجاب شده است؟ آیا دختران ایرانی به نسبت نسل های پیش ارتباط نزدیک تری با حجاب برقرار کرده اند؟ پاسخ صادقانه به این پرسش ها نمایان می کند تا چه اندازه این روش های سلبی، مخرب بوده اند و چگونه باعث دوری دختران ایرانی از فرهنگ حجاب شده اند.

این روزها باز هم ماجرای برخورد با پوشش بانوان و جوانان ایرانی، باعث بروز گلایه های فراوانی در افکار عمومی ایرانیان شده است؛ تصاویری هم که از برخی برخوردها در فضای مجازی پخش شده، نشان می دهد که متولیان امر و مدیران هنوز قادر به درک این مساله ساده نیستند که استفاده از زبان زور، خشونت، بگیر و ببند در مواجهه با مقولات فرهنگی و اجتماعی، نه تنها منجر به نتیجه نخواهد بود، بلکه باعث بحرانی تر شدن اوضاع و شکل گیری مبارزه منفی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعار «یا روسری یا توسری» دیگر جواب نمی دهد!

شعار «یا روسری یا توسری» دیگر جواب نمی دهد!