مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 07:522022-07-07اجتماعي

بسیاری از اراضی کشاورزی اصفهان به کانون های ریزگرد تبدیل شده است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بسیاری از اراضی کشاورزی به علت کم بارشی و نبود آب برای کشت به کانون های ریزگرد تبدیل شده که با وزش باد سبب تشدید گرد و خاک در استان می شود و عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود مزید بر علت شده است.

- منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خیزش گرد و غبار در استان اظهار داشت: گرد و غباری که در دو روز گذشته اصفهان را فرا گرفته بود، بیشتر از مرز مشترک استان های اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی بوده که کانون های فرسایش بادی بین مرزی است.

وی افزود: منطقه ای کویری که حدود 333 هزار هکتار وسعت دارد و قسمتی از اصفهان و سمنان را در بر می گیرد، چون فاقد رطوبت بوده و منابع آبی نداشته تبدیل به کانون گرد و غبار شده است و با وزش بادهای شرق به غرب شرایط ناسالم را برای اصفهان و یزد ایجاد کرد و زبانه های این گرد و غبار 16 شهرستان استان و روز گذشته شهرستان های غرب و جنوب را هم فرا گرفت.

شیشه فروش با اشاره به اینکه میانگین بارش استان از اول سال زراعی تاکنون 145 میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 30 درصد کاهش داشته است، گفت: این بارش ها در مناطق شرق و مرکز استان حدود 65 درصد کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از اراضی کشاورزی اصفهان به کانون های ریزگرد تبدیل شده است

بسیاری از اراضی کشاورزی اصفهان به کانون های ریزگرد تبدیل شده است