مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 تیر 1401 ساعت 07:272022-07-07اجتماعي

شکار فروشندگان سوالات کنکور با درآمد میلیاردی


محمدجواد رییسی تهیه کننده و کارگردان مستند «سد در سد» به ارائه روایتی از مشاهدات خود از فرآیند اخاذی از متقاضیان کنکور و سوال فروشی در حاشیه این آزمون پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدجواد رییسی کارگردان مستند سددرسد همزمان با عرضه اینترنتی این مستند در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آن توضیح داد: این مستند روایتی از حواشی و مافیای کنکور است که دو سال پیش آن را ساختیم.

کنکور همواره جزو دغدغه های مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان آموزش عالی بوده است و حرف وحدیث های زیادی هم درباره آن مطرح بوده است.

کمااینکه سال ها بحث بر سر این بود که کنکور به طور کامل حذف شود و یا تغییر ساختار دهد.

ما در این فیلم تلاش خود را کردیم تا در حد توان به این پرسش پاسخ دهیم که آیا امکان دارد که کنکور به طور کامل حذف شود؟ و اگر قرار است همچنان باقی بماند با چه ساختاری باید درباره آن قضاوت داشته باشیم.

این مستندساز ادامه داد: ما بالاخره برای ورود افراد به سیستم دانشگاهی خود باید مکانیزمی داشته باشیم تا توانایی افراد و شرایطشان مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر مکانیزمی وجود نداشته باشد، بازهم شاهد رانت و فسادی خواهیم و شرایط به گونه ای می شود که هر کس دسترسی بیشتری به مسئولان داشته باشد، راحت تر وارد دانشگاه می شود یا رشته دلخواه خود را انتخاب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار فروشندگان سوالات کنکور با درآمد میلیاردی

شکار فروشندگان سوالات کنکور با درآمد میلیاردی