مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 22:222022-07-06سياسي

حجت الاسلام نظری منفرد: بزرگترین فعالیت امام باقر (ع) جهاد تبیین بود


امام باقر (ع) از فرصتی که در دوران امامتشان ایجاد شده بود به کار علمی روی آوردند و در حقیقت جهاد علمی و جهاد تبیین را بر جهاد سیفی غلبه دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد طی سخنانی بعد از نماز عشاء در مراسم شب شهادت امام باقرعلیه السلام که با حضور پیکر پاک یک شهید گمنام در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: عمر امام باقر (ع) 57 سال و دوران امامت ایشان نیز حدود 20 سال است و وجود نبی خدا بشارت تولد حضرت را به جابربن عبدالله انصاری داده اند و عامه و خاصه این روایت را نقل کرده اند.

وی افزود: طبق روایت وارده از نبی خدا، امام باقر (ع) شکافنده علوم خواهد شد به همین خاطر در زمان حضرت یک گشایشی در فضای عمومی جامعه حاصل شد در حالیکه قبل از حضرت فضا بسیار بسته بود و امکان تبلیغ دین و معارف دینی نبود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: تا زمان امام باقر (ع) بسیاری از مناسک حج و معارف دینی گسترش نیافته بود و حضرت از این فرصت استفاده نمودند که خروجی مکتب امام باقرعلیه السلام افرادی همچون ابان بن تغلب ، ویس مرادی ، زراره ، جابربن یزید جعفی و…هستند که هر یک علمایی بسیار والامقام هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام نظری منفرد: بزرگترین فعالیت امام باقر (ع) جهاد تبیین بود

حجت الاسلام نظری منفرد: بزرگترین فعالیت امام باقر (ع) جهاد تبیین بود