مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 22:072022-07-06سياسي

توجه به مسئله زکات موجب فقرزدایی از جامعه است


امام جمعه شهرقدس با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات واجب و مستحبی و تاثیر آن بر فقرزدایی در جامعه اسلامی گفت: بخشی از ناهنجاری های اجتماعی به دلیل ضایع شدن نماز است و باید مدیران و مسوولان نسبت به اقامه نماز جماعت و حضور در کنار مردم توجه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در جلسه شورای زکات که امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مسئله ولایت اظهار کرد: زکات به عنوان پشتوانه و دستمایه متولیان دین برای رسیدگی به محرومین و فقر زدایی است و اگر به خمس و زکات به خوبی پرداخته شود با توجه به اوضاع گرانی و مشکلات اقتصادی می تواند کمک مهمی به حکومت و دولت کند.

وی افزود: ناهنجاری های اجتماعی امروزه به دلیل ضایع شدن و بی اهمیت شدن نماز است و باید مسوولان نسبت به اقامه نماز جماعت و نماز جمعه توجه داشته و در کنار مردم در صفوف نماز حاضر شده و این امر دینی را در دستور کار خود قرار دهند که در سایه این مهم بسیاری از ناهنجاری ها رفع می شود.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه مسئله غدیر اصلی ترین مناسبت در اسلام است گفت: اطعام غدیر یکی از اموری که با نام زکات می تواند انجام شود و بیش از هزاران پاداش بر اطعام دهنده عطا خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به مسئله زکات موجب فقرزدایی از جامعه است

توجه به مسئله زکات موجب فقرزدایی از جامعه است