مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 21:022022-07-06اقتصادي

وزارت بازرگانی آری یا خیر؟!/ بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چه نظری دارد؟


قرارگاه شهید احمدی روشن سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون تشکیل و احیای مجدد وزارت بازرگانی بیانیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج قرارگاه شهید احمدی روشن سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نمایندگان مجلس پیرامون تشکیل و احیای مجدد وزارت بازرگانی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: از سال 1285 تاکنون ساختار وظایف بازرگانی کشور چندین بار دستخوش تحولاتی از جنس تفکیک و ادغام شده است.

در ادامه آمده است: در آخرین تحولات این وزارتخانه در سال 1390 با وزارت صنعت و معدن ادغام شد تا از ضرر رسانی واردات بی رویه و غیرضروری به تولید داخل جلوگیری شود.

از سال 96 مخالفت ها در برابر اجرای قانون تمرکز در بدنه دولت وقت و تلاش برای احیای وزارت بازرگانی مجدداً آغاز شد.

وزارت بازرگانی با وجود فوایدی از جمله واردات تکنولوژی و کالاهایی که در داخل تولید نمی شوند یا فرآیند تولید داخل آنها با مشکلات غیرقابل رفع مواجه هستند اما معایبی نیز دارد که تعدادی از آنها بدین شرح اند: ** ضربه ی شدید به تولید و خودکفایی بخش کشاورزی به بهانه هایی همچون تنظیم بازار، حقوق مصرف کننده و رقابت پذیری(کافی بودن ابزار فعلی برای کنترل بازار)  ** منفی تر شدن تراز محصولات کشاورزی  ** بهای گزاف تنظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بازرگانی آری یا خیر؟!/ بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چه نظری دارد؟

وزارت بازرگانی آری یا خیر؟!/ بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چه نظری دارد؟