مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 20:272022-07-06سياسي

شمخانی: برای توافقی قوی وارد مذاکرات شدیم


رویکرد ایران در مذاکرات هسته ای دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز چهارشنبه میزبان شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بود که به تهران سفر کرده است که طی این دیدار، مسائل دوجانبه و منطقه ای، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و همچنین برخی پرونده های مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شمخانی در این دیدار به تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و خاطر نشان کرد که سیاست دائمی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه جانبه و راهبردی، توأم با حسن همجواری است.

وی، تروریسم و صهیونیسم را دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه عنوان کرد و افزود: هر ائتلافی با رژیم صهیونیستی، ولو غیرامنیتی و غیرنظامی، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطر نشان کرد : رفتار ایران در منطقه نشان داده که جمهوری اسلامی همواره به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها به عنوان یک راهبرد دائمی اهتمام داشته است.

وی ادامه داد: محکومیت اشغال کویت توسط صدام و حمایت از قطر در مقابله با زیاده خواهی و زورگویی برخی کشورهای منطقه از مصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمخانی: برای توافقی قوی وارد مذاکرات شدیم

شمخانی: برای توافقی قوی وارد مذاکرات شدیم