مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 15:522022-07-06بين الملل

پشت پرده کوچ اجباری ساکنان یک جزیره راهبردی در جنوب یمن


صنعاء اقدام ائتلاف سعودی در کوچاندن اجباری ساکنان یک جزیره راهبردی در جنوب یمن برای احداث یک پایگاه نظامی برای امارات را به شدت محکوم کرد.

-   در این بیانیه با اشاره به اهمیت بالای راهبردی جزیره عبدالکوری آمده است که سازمان ملل و سازمان های فعال حقوق بشری مسئول آن چه که بر سر این جزیره می آید هستند و یونسکو و سازمان های حفاظت محیط زیستی می بایست وظایف خود را در قبال تخریب محیط زیست طبیعی و دریایی جزیره سقطری و غارت درختان نادر آن، انجام دهند.

جزیره عبدالکوری، دومین جزیره مهم در مجمع الجزایر سقطری است و یکی از مهمترین جزایری است که در سمت شاخ آفریقا و خلیج عدن واقع شده است.

 از نظر اداری، این منطقه متعلق به منطقه قلنسیه است که امارات در نوامبر گذشته یک پایگاه نظامی در آن ایجاد کرد.

  منابع یمنی فروردین ماه گذشته خبر داده بودند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره عبدالکوری یک فرودگاه افتتاح کرده است.

منابع محلی در این خصوص تأکید کردند که نیروهای اماراتی به منظور انجام پروازهای مستقیم به خارج از خاک یمن بدون همکاری با دولت مستعفی اقدام به افتتاح فرودگاه مذکور کرده اند.

منابع یادشده همچنین احتمال دادند که این افتتاح این فرودگاه به نیروهای اشغالگر این اجازه را بدهد تا بدون نظارت مسئولان فرودگاه حدیبو (وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده کوچ اجباری ساکنان یک جزیره راهبردی در جنوب یمن

پشت پرده کوچ اجباری ساکنان یک جزیره راهبردی در جنوب یمن