مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 15:272022-07-06اجتماعي

کشف نقوش پیش از تاریخ در سمیرم


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم از کشف نقوش پیش از تاریخ در ورودی چند دهانه غار در دامنه کوه های اطراف این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سعید سلیمانیان (رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم ) گفت: طی بررسی های انجام شده، تعدادی منطقه باستان توسط کارکنان یگان حفاظت شهرستان طی روزهای گذشته شناسایی شده بود که با هماهنگی با واحد باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، روز گذشته با حضور کارشناس باستان شناسی این اداره کل، این مناطق مورد بازدید و بررسی کامل قرار گرفت.

او ادامه داد: این مناطق شامل تعدادی تپه باستانی و غار بود که در دامنه کوه های اطراف شهرستان قرار داشت و به صورت کامل و با همکاری نیروهای بسیج مردمی منطقه، مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

سلیمانیان افزود: در طی عملیات بازدید و بررسی اولیه این مناطق، کارشناسان در ورودی غارها موفق به کشف نقوش پیش از تاریخ شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمیرم تصریح کرد: با کشف این نقوش، برنامه ریزی های لازم برای بررسی های بیشتر و انجام آزمایش های مربوطه در حال انجام است تا پس از کسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نقوش پیش از تاریخ در سمیرم

کشف نقوش پیش از تاریخ در سمیرم