مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 13:022022-07-06بين الملل

ایران و مصر از قطع کامل روابط تا احتمال بهبود روابط


شرایط منطقه و تثبیت قدرت ایران و وجود پتانسیل های همکاری متعدد میان مصر و ایران و نقطه نظرات مشترک دو طرف در خصوص برخی پرونده های منطقه، زمینه مناسبی را برای احتمال بهبود روابط دو کشور فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلاش برای بهبود روابط ایران و مصر پس از 43 سال قطع روابط بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.

در طول 10 سال اخیر بارها منابع رسانه ای از تلاش دو کشور برای همگرایی و برقراری روابط رسمی سخن گفته و برخی مواقع نیز امیدها در این خصوص افزایش یافته است، اما هربار شاهد نتیجه ای نبوده ایم.

در روزهای اخیر و همزمان با پیشرفت نسبی در گفت و گوهای تهران و ریاض، مقامات رسمی از تلاش ها برای توسعه روابط مصر و ایران سخن می گویند.

در این راستا فؤاد حسین وزیر خارجه عراق پنج شنبه هفته گذشته به شبکه العربیه گفت که گفت و گوهای اطلاعاتی ایران با مصر و اردن در بغداد شروع شده است.

او جزییات بیشتری در این باره بیان نکرد.

سپس حسین امیر عبدالهیان وزیر خارجه ایران نیز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد صحبت های اخیر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفت: ما هنوز مذاکره ای برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته ایم ولی برخی از تلاش ها در جریان است که در جریان همکاری ها بین کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و مصر از قطع کامل روابط تا احتمال بهبود روابط

ایران و مصر از قطع کامل روابط تا احتمال بهبود روابط