مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 11:172022-07-06اقتصادي

گام به گام به سمت اصلاح نظام بانکی/ 85 درصد رشد نقدینگی توسط بانک ها انجام می شود


تخصصی با عنوان «آسیب شناسی نقش بانکداری خصوصی در اقتصاد کشور» عنوان شد که 85 درصد افزایش نقدینگی توسط بانک ها رقم می خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هشتاد و یکمین نشست علمی-تخصصی با عنوان آسیب شناسی نقش بانکداری خصوصی در اقتصاد کشور با سخنرانی علی سعدوندی و احمد کارگرمطلق با مشارکت فعال جامعه علمی، پژوهشی، دانشگاهی، اندیشگاهی، صاحب­نظران، مدیران و کارشناسان دستگاه­های اجرایی ملّی و استانی به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، محمد جعفری، رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، به عنوان مدیر علمی نشست گفت: برگزاری این گونه نشست ها می تواند در حوزه سیاستگذاری مورد استفاده دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

مراکز پژوهشی این وظیفه را دارند تا در حوزه های تخصصی بسته های مطالعاتی خود را در اختیار سیاستگذار قرار دهند و بخش اجرایی کشور هم نیاز شدیدی به این مطالعات دارند.

وی در تشریح موضوع این نشست ادامه داد: سیاستگذاری پولی ما متاسفانه با مشکلات متعددی مواجه شده است و باید تلاش کنیم با پرهیز از نگاه های ژورنالیستی به صورت واقعی راه حل های درست ارائه دهیم.

جعفری در بیان تاریخچه شکل گیری بانک های خصوصی در ایران گفت:  در ابتدای دهه هفتاد همزمان با دولت ششم شاهد ظهور بانک های خصوصی در کشور بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام به گام به سمت اصلاح نظام بانکی/ 85 درصد رشد نقدینگی توسط بانک ها انجام می شود

گام به گام به سمت اصلاح نظام بانکی/ 85 درصد رشد نقدینگی توسط بانک ها انجام می شود