مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-06بين الملل

برجام و ریل نفوذ؛ چرا بایدن تاکنون از بازگشت به توافق خودداری کرده است؟


تا کنون عوامل مختلفی بر انفعال دولت آمریکا در قبال برجام اثرگذار بوده اند اما به نظر می رسد یک متغیر اصلی در تعیین نوع رفتار دولت جو بایدن در قبال برجام اثرگذاری بیشتری داشته است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- در مدت 16 ماهی که از شروع مذاکرات برای رفع تحریم ها علیه ایران و فراهم کردن زمینه های بازگشت آمریکا به برجام می گذرد به زحمت می توان عدم اراده دولت جو بایدن برای گشودن گره های این توافق هسته ای و بازگشت به اجرای کامل آن را نادیده گرفت.

  مقصرجلوه دادن ایران، سلب مسئولیت کامل از طرف غربی و القای اینکه پیشرفت مذاکرات تنها به تصمیم گیری طرف ایرانی وابسته است رویه ثابت موضع گیری مقام های آمریکا و سایر کشورهای غربی و رسانه های همسو با آنها در تقریباً تمامی ادوار مذاکرات رفع تحریم ها بوده است.

به عنوان مثال، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل پنجشنبه همین هفته در نشست شورای امنیت برای بررسی اجرای برجام، با لحنی که گویی ایران طرفی بوده که برجام را ترک کرده و بایستی با رفع تحریم ها اجرای تعهداتش را از سر بگیرد، گفت: توپ تصمیم گیری برای بازگشت به برجام در زمین ایران است.

برای کسانی که مذاکرات مربوط به برجام را نه از زمان روی کار آمدن جو بایدن ، بلکه از دوران باراک اوباما دنبال می کنند عدم اراده دولت فعلی واشنگتن برای بازگشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام و ریل نفوذ؛ چرا بایدن تاکنون از بازگشت به توافق خودداری کرده است؟

برجام و ریل نفوذ؛ چرا بایدن تاکنون از بازگشت به توافق خودداری کرده است؟