مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-06اقتصادي

10 میلیون روستایی منتظر تسهیلات ساخت خانه/ وام مسکن روستایی رشد پایه پولی ندارد


با گذشت 6 ماه از مصوبه شورای عالی مسکن مبنی بر پرداخت تسهیلات ساخت 200 میلیون تومانی مسکن روستایی، همچنان این مصوبه اجرایی نشده و روستاییان منتظر اقدام دولت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس مصوبات دومین جلسه شورای عالی مسکن که در 25 آبان ماه سال 1400 یعنی 8 ماه پیش برگزار و در نامه ای به شماره 126034 توسط ریاست جمهوری در تاریخ 15 دی ماه سال گذشته ابلاغ شد.

سازمان برنامه و بودجه مکلف شد، تا این نسبت به تضمین و تعهد مابه التفاوت سود تسهیلات ساخت 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با سود 5 درصد تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار معادل 18 درصد و مانده مطالبات معوق اقدام کند.

با وجود دستور رییس جمهور در بالاترین سطح سیاست گذاری حوزه مسکن، نزدیک به 6 ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه می گذرد اما سازمان برنامه و نه تنها در بودجه کشور در خصوص دستور رییس جمهور اقدامی نکرده است، بلکه رییس این سازمان در مصاحبه ای این تسهیلات را تورم زا و موجب افزایش پایه پولی تلقی کرد.

*تسهیلات مسکن روستایی به افزایش پایه پولی نمی انجامد این نظر از سوی مسعود میرکاظمی در شرایطی است که کارشناسان معتقد هستند، مسئولیت سازمان برنامه در خصوص تضمین و تعهد مابه التفاوت سود تسهیلات ساخت 200 میلیون تومانی مسکن روستایی ارتباطی با افزایش واقعی پایه پولی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 میلیون روستایی منتظر تسهیلات ساخت خانه/ وام مسکن روستایی رشد پایه پولی ندارد

10 میلیون روستایی منتظر تسهیلات ساخت خانه/ وام مسکن روستایی رشد پایه پولی ندارد