مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 09:522022-07-06سياسي

کهن ترین نسخه های خطی تألیف علامه حلی در ایران، معرفی و رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، دکتر محمد باغستانی عضو هیأت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام، علامه حلی را نخستین کسی معرفی کرد که به آیت الله ملقب شد و ورودش به فضای علم تغییر عظیمی ایجاد کرد.

وی، مجموعه کوشش های علامه حلی را باعث پیشرفت در حوزه فقه و اجتهاد عنوان کرد و گفت: کتاب های این عالم بزرگ به گونه ای منظم و فکورانه تنظیم شده، آثار وی با حجم بزرگ در فقه مانند المختلف الشیعه برای مخاطبان خاص، در حجم متوسط همچون قواعد الحکام برای مخاطبان نخبگان و کتاب های مختصر مانند ارشاد الاذهان برای عموم نگارش شده است که این امر از تیزبینی و اندیشه پویای وی حکایت دارد.

  این استاد دانشگاه، وجود آثار متعدد در شاخه های مختلف علوم اعم از کلام، حدیث، رجال، ادبیات، ادعیه، منطق و غیره را حاکی از همه جانبه بودن شخصیت علمی ایشان بیان کرد و روش معلمی علامه حلی را بر پایه تسامح، تساهل و اعتدال در بیان اعتقادات خارج از تعصب دانست.

باغستانی با بیان اینکه رفتارهای اخلاقی علامه حلی که برگرفته از آموزه های اهل بیت(ع) است بزرگان اهل سنت را به ستایش از ایشان وا داشته است، افزود: خروجی رویکرد تمدنی علامه حلی در پدیده های کلان اجتماعی دیده می شود و این خروجی تشیع را وارد مرحله جدیدی کرد که در عصر صفویه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهن ترین نسخه های خطی تألیف علامه حلی در ایران، معرفی و رونمایی شد

کهن ترین نسخه های خطی تألیف علامه حلی در ایران، معرفی و رونمایی شد