مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 09:122022-07-06بين الملل

کتائب حزب الله عراق: پارلمان، دولت الکاظمی را بازخواست می کند


سخنگوی کتائب حزب الله عراق با انتقاد از سکوت دولت مصطفی الکاظمی در قبال تجاوزهای ترکیه گفت که این امر پارلمان را ملزم به بازخواست این دولت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد محیی سخنگوی کتائب حزب الله عراق از تداوم سکوت دولت مصطفی الکاظمی در قبال تجاوزهای مستمر ترکیه به عراق و همدستی دولت منطقه کردستان عراق با اشغالگران ترکیه، انتقاد کرد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، تصریح کرد: واضح است که بین دولت منطقه کردستان و اشغالگران ترکیه همدستی وجود دارد و ما شاهد هیچ گونه محکومیت یا رد جنایات روزانه ترکیه علیه شهروندان بیگناه کُرد نبودیم.

 این امر، نتیجه ماهیت روابطی است که دولت منطقه کردستان را با ترکیه پیوند می دهد و بیانگر اولویت دادن به منافع محدود گروهی و حزبی در مقابل منافع عراق و حتی منافع مردم کُرد است .

محیی در ادامه به سکوت بغداد در قبال تجاوزهای ترکیه اشاره کرد و گفت: دولت الکاظمی به دلیل ضعف و عدم اراده در مقابله با استکبار ترکیه که تنها به تجاوز هوایی محدود نشد و به اشغال مناطق وسیعی از عراق و ایجاد پایگاه های نظامی در داخل آن به بهانه تعقیب حزب کارگران کردستان (PKK) گسترش یافت، دست روی دست گذاشت و این دولت به بیانیه های محکومیت شرم آور بسنده کرد و از هیچ یک از ابزارهای فشاری که عراق برای تحت تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتائب حزب الله عراق: پارلمان، دولت الکاظمی را بازخواست می کند

کتائب حزب الله عراق: پارلمان، دولت الکاظمی را بازخواست می کند