مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 08:522022-07-06بين الملل

العربی الجدید: مقامات ایرانی و مصری در عمان دیدار کرده اند


یک روزنامه قطری چاپ لندن مدعی شد که در جریان سفر اخیر رییس جمهور مصر به عمان مقامات ارشد قاهره و تهران با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیپلمات های مصری مدعی شدند که همزمان با تحرکات حاصله در آستانه سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه، تحولات جدیدی در روابط ایران و مصر به وقوع پیوسته است.

روزنامه العربی الجدید ، امروز (چهارشنبه)، به نقل از منابع یادشده ادعا کرد: دیداری در سطح بالا میان برخی مقامات مصری و ایرانی در جریان سفر اخیر عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر به سلطنت عمان در ابتدای هفته گذشته صورت گرفته است که در آن مقامات بلندپایه هیأت همراه رییس جمهور مصر با هماهنگی طرف عمانی با مقامات ایرانی دیدار کرده اند.

طبق ادعای دیپلمات های مصری، این دیدار در مجموع، دارای بُعد امنیتی بوده و در آن به وضعیت نوار غزه و سوریه پرداخته شده است.

  این منابع که اشاره ای نیز به نام آن ها نشده، همچنین مدعی شدند: نقاط توافق بسیاری میان دو طرف وجود داشته و در برهه آتی ممکن است هماهنگی های مستقیمی میان قاهره و تهران در برخی مسائل مربوط به غزه صورت گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در جریان این دیدار، بر هماهنگی مشترک تا جای امکان در محافل بین المللی توافق شد و آن هم در شرایطی که قاهره و تهران ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: مقامات ایرانی و مصری در عمان دیدار کرده اند

العربی الجدید: مقامات ایرانی و مصری در عمان دیدار کرده اند