مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 08:422022-07-06پزشكي

استقرار 50 اکیپ دامپزشکی ذبح دام در مازندران


مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به استقرار بیش از 50 اکیپ دامپزشکی در استان، گفت: شهروندان برای جلوگیری از بروز و انتقال بیماری های مشترک انسان و حیوان با منشا دامی از کشتار دام در معابر عمومی پرهیز کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره توصیه های بهداشتی به مناسبت عید قربان، با اشاره به فعالیت بیش از 50 اکیپ دامپزشکی در شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان شامل ناظر بهداشتی و شرعی با استقرار در کشتارگاه های دام و ادارات دامپزشکی شهرستان ها لاشه دام ذبح شده را مورد بازرسی قرار داده و سلامت این لاشه ها را برای مصرف تایید می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بهداشتی بر عرضه دام های سالم و بهداشتی در عید قربان، خاطرنشان کرد: همچنین اکیپ های دامپزشکی در روز قبل از عید با استقرار در میادین عرضه دام زنده که توسط شهرداری ها تعیین می شود با انجام معاینه دام ها به صورت رایگان مردم را در خرید دام سالم یاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با هشدار نسبت به  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری در دام های زنده هیچ گونه علامتی ندارد، شهروندان علاوه بر بازدید قبل از کشتار ، بعد از ذبح دام نیز با مراج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 50 اکیپ دامپزشکی ذبح دام در مازندران

استقرار 50 اکیپ دامپزشکی ذبح دام در مازندران