مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 08:122022-07-06اقتصادي

در خشکسالی آبیاری با آب پشت دریاچه ها دشوار است


رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه به دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش دوره خشکی استفاده از آب پشت دریاچه ها برای آبیاری جنگل ها دشوار است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، یونس بابایی در گفت و گو با ایسنا درباره نحوه آبیاری پارک های جنگلی تهران اظهار کرد: برای آبیاری پارک های جنگلی همچون تلو و لویزان در شرایط عادی از پمپاژ سد لتیان و مقداری هم از پساب لویزان استفاده می شود.

وی ادامه داد: حلقه چاه هایی که در پارک های جنگلی چیتگر و سرخه حصار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری حق آبه آن ها را دارد، در اختیار شهرداری قرار داده است تا در قالب مدیریت بهره وری همچنین آبیاری و نگهداری و جنگل کاری استفاده شود.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: به دلیل اینکه سطح آب برخی از چاه ها کاهش یافته است، نیاز به عمق زنی و کف شکنی دارند.

به طور مثال در پارک چیتگر و سرخه حصار مسئله اصلی بحث حق النظاره چاه های دراختیار شهرداری است و شهرداری منطقه 22 برای اجرای عملیات عمق زنی و یا کف شکنی با سازمان آب در تفویض اختیار چاه ها با مشکل روبرو است چراکه شهرداری نمی تواند بدون در اختیار داشتن حق النظاره از خدمات سازمان آب بهره ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در خشکسالی آبیاری با آب پشت دریاچه ها دشوار است

در خشکسالی آبیاری با آب پشت دریاچه ها دشوار است