مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 07:272022-07-06اقتصادي

تفاهم نامه طرح توسعه میدان نفتی مشترک با عراق


وزیر نفت درباره تفاهم نامه طرح توسعه میدان مشترک آزادگان گفت: میدان نفتی مشترک آزادگان یکی از بزرگ ترین میادین نفتی مشترک در کشور جمهوری اسلامی با کشور همسایه عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جواد اوجی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در حال حاضر روزانه 190 هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می شود، با برنامه ریزی که همکاران در شرکت ملی نفت طی چهار پنج ماه اخیر انجام دادند و راه های توسعه این میدان، خوشبختانه مدل های خوبی را طراحی کردند.

اوجی گفت: با حمایت دولت سیزدهم به خصوص آقای رییسی و آقای مخبر و جلساتی که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم خوشبتخانه در بحث تامین مالی این پروژه که یکی از بحث های مهم در خصوص توسعه این میدان بود با استفاده از ظرفیت های بانک ها و همچنین هولدینگ های بزرگ اقتصادی، امروز این اتفاق خوب رقم خورد.

وی افزود: انشاءالله این میدان در سال دوم شروع توسعه خود افزایش تولید آن به 220 هزار بشکه و در طی هفت سال به 570 هزار بشکه نفت در روز با سرمایه گذاری نزدیک به هفت میلیارد دلار خواهیم رسید.

وزیر نفت گفت: یکی از طرح های بزرگی است که در حوزه صنعت نفت رقم خواهد خورد، با توجه به اینکه این میدان میدان مشترکی است که جزو برنامه های دولت سیزدهم و وزارت نفت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه طرح توسعه میدان نفتی مشترک با عراق

تفاهم نامه طرح توسعه میدان نفتی مشترک با عراق