مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 15:272022-07-05پزشكي

آیا بیماری شبکیه چشم به صورت غیر ارادی ایجاد می شود؟


شبکیه چشم یکی از حساس ترین نقاط بدن است که به دلیل دیده نشدن و در دسترس نبودن، بیماری های آن به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود و همین امر باعث می شود تا افراد در زمان ایجاد مشکل، - با دعوت از متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه، به موضوع شبکیه چشم و بیماری های مربوط به این قسمت از چشم پرداخت.

شبکیه چیست؟ به گفته پزشک متخصص چشم اگر چشم را به صورت یک کره فرض کنیم ساختار جلو قرنیه است، در حالی که شبکیه در قسمت خلف چشم قرار گرفته و از اعصاب و عروق تشکیل شده است.

در واقع تصویر اجسام که به صورت نور از قرنیه وعدسیه چشم عبور می کنند بر روی شبکیه می افتد و از آن جا تصویر به صورت پیام یا سیگنال عصبی به مغز مخابره می شود.

کیفیت ، ابعاد و رنگ تصاویر که توسط چشم دیده می شود، برعهده شبکیه می باشد و در صورت اختلال در شبکیه فرد در بینایی اجسام دچار مشکل خواهد شد.

در این برنامه که از پخش زنده شبکه 3 ارائه شد، مهمان برنامه اظهار داشت: اختلال شبکیه از جمله مشکلات شایع چشمی است که به دلیل قرار گرفتن آن در پشت چشم در بسیاری از موارد بیماری آن برای بیمار و پزشک مشخص نیست.

به عنوان نمونه بسیاری از افراد که بیماری دیابت دارند، دچار بیماری شبکیه خواهند شد، اما چون دیر به پزشک مراجعه می کنند، این بیماری گسترش یافته و درمان آن بسیار سخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بیماری شبکیه چشم به صورت غیر ارادی ایجاد می شود؟

آیا بیماری شبکیه چشم به صورت غیر ارادی ایجاد می شود؟