مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 14:122022-07-05اقتصادي

500 میلیون تن استخراج مواد معدنی در کشور داریم/گرفتار نیمه خام فروشی هستیم


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 500 میلیون تن استخراج مواد معدنی در کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته در خام فروشی فقط 4.

5 میلیون تن صادرات داشتیم و گرفتار نیمه خام فروشی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، این طرح صنعتی که به ارزش 60 میلیون یورو و اشتغال 700 نفر مستقیم و غیر مستقیم دارد، وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 15 درصد از حقوق دولتی معدن به مناطق مربوطه خبر داد.

وزیر صمت که امروز برای مراسم بهره برداری رسمی از خط 3 کارخانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین به سیرجان سفر کرده است در مراسم افتتاح  گفت: بر اساس قانون 15 درصد از درآمد استخراج معادن به نام حقوق دولتی باید به دولت تخصیص داده شود و 15 درصد از این مبلغی که دولت به عنوان حقوق دولتی دریافت می کند نیز باید در همان منطقه برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت ها، استفاده شود.

سیدرضا فاطمی امین توضیح داد: تا سال گذشته این 15درصد در عمل وارد بودجه دولت و خزانه شده و در مسائل دیگری مصرف می شد و در نهایت بخش کمی از آن به منطقه مربوطه اختصاص می یافت، اما برای نخستین بار، دولت در سال 1400 این بند را در لایحه بودجه قرار داد و در مجلس نیز به تصویب رسید، بنابراین امسال 15 درصد از حقوق دولتی معادن به مناطق مربوطه اختصاص داده می شود که خبر بسیار خوبی برای مردم منطقه سیرجان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 میلیون تن استخراج مواد معدنی در کشور داریم/گرفتار نیمه خام فروشی هستیم

500 میلیون تن استخراج مواد معدنی در کشور داریم/گرفتار نیمه خام فروشی هستیم