مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 13:372022-07-05بين الملل

گاردین: لندن تلاشی برای خروج همکاران افغانستانی خود از کابل نکرده است


گاردین گزارش داد در حالی که انگلیس به پیمانکاران افغانستانی سفارت خود در کابل اعلام کرده تا به صورت آنلاین درخواست مهاجرت خود را اعلام کند اما تاکنون تلاشی برای خروج این افراد از افغانستان نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دولت انگلیس اعلام کرد که به 180 پیمانکار افغانستانی سازمان بین المللی ارتباطات فرهنگی این کشور در افغانستان (British Council) که از عملیات تخلیه باز ماندند اجازه داده تا به صورت آنلاین درخواست خود را برای مهاجرت به بریتانیا ثبت کنند.

  به نوشته گاردین اما دولت انگلیس در خصوص چگونگی خروج این افراد از افغانستان اظهار نظری نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین رسانه انگلیسی، این تصمیم دولت انگلیس در حالی اتخاذ شده که پیش از این کارمندان سفارت این کشور در کابل اعلام کرده بودند که به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان در افغانستان باقی مانده و لندن تلاشی برای خروج این افراد نکرده است.

  گاردین مدعی شد که از این 180 نفر 85 نفر با تهدید جانی از سوی طالبان مواجه بوده و در حال حاضر به زندگی پنهانی و مخفی در افغانستان روی آورده اند.

  جو سیتون، کارمند سابق سفارت انگلیس در کابل در این خصوص گفت: تقریبا یکسال پس از عملیات خروج اضطراری، کارمندان افغان سفارت در این کشور باقی مانده و تاکنون تاریخی دقیقی برای خروج آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: لندن تلاشی برای خروج همکاران افغانستانی خود از کابل نکرده است

گاردین: لندن تلاشی برای خروج همکاران افغانستانی خود از کابل نکرده است