مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 13:022022-07-05اجتماعي

باید از زبان فارسی نگهبانی کنیم


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امروز با افتخار باید این میراث بزرگ فردوسی را پاس بداریم و از زبان فارسی نگهبانی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فردوسی که امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزی که امروز در مدرسه تیزهوشان درس می خواند می تواند دو نوع زندگی را متصور باشد؛ اول اینکه شب و روز با فرمول های فیزیکی و ریاضی سروکار داشته باشد و رتبه خوبی بگیرد؛ بعد در دانشگاه های خوب کشور تحصیل کند و به دنبال پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور باشد؛ در ادامه به کشور خارجی عزیمت کند و همانجا مشغول تحصیل، کار و زندگی شود و کاری به ایران هم نداشته باشد.

وی ادامه داد: نوع دوم زندگی این است که یادمان نرود به کجا تعلق داریم؛ این ایران بوده که ما را در دامن خود پرورانده و زمینه رشدمان را فراهم کرده پس نباید اینجا رشد کنیم و به ایران پشت کنیم.

  حدادعادل با تأکید بر اینکه برای این نوع دوم زندگی به چیزی در کنار دانش نیاز داریم، افزود: غیر از دانش به بینش احتیاج داریم؛ پرسش هایی هست که هر انسانی با آن سروکار دارد؛ پاسخ این پرسش ها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از زبان فارسی نگهبانی کنیم

باید از زبان فارسی نگهبانی کنیم