مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 12:322022-07-05اقتصادي

62 درصد حیوان گزیدگی در قرچک توسط سگ های صاحب دار است


رییس شبکه بهداشت و درمان قرچک گفت: طی حدود یک سال گذشته در شهرستان قرچک 62 درصد موارد حیوان گزیدگی توسط سگ های صاحب دار و 38 درصد توسط سگ های ولگرد انجام گرفته است که موارد منجر به جراحات شدید در بیمارستان بستری شده اند.

- سیدمحمد طباطبایی رییس شبکه بهداشت و درمان قرچک در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 تا ابتدای تیر 1401 در شهرستان قرچک، 62 درصد موارد حیوان گزیدگی توسط سگ های صاحب دار و 38 درصد توسط سگ های ولگرد انجام گرفته است که موارد منجر به جراحات شدید در بیمارستان بستری شده اند.

وی گفت: متأسفانه قاچاق سگ های توله به اسم سگ های صاحب دار و فروش این سگ ها به افرادی که قصد نگهداری حیوانات خانگی را دارند به این پدیده دامن زده و روز به روز در حال گسترش است.

رییس شبکه بهداشت قرچک افزود: در ابتدای ورود این سگ ها به خانواده ها، متأسفانه شاهد گزش اکثریت اعضای خانواده توسط این حیوانات هستیم که تمامی افراد مجروح باید تحت درمان پیشگیری از هاری قرار گیرند.

طباطبایی بیان کرد: برخی از فروشندگان این حیوانات با ادعای واکسینه بودن آنها در برابر ویروس هاری، اطمینان خاطر کاذبی به خریدار می دهند این در حالی است که حتی به فرض درست بودن ادعای تزریق واکسن توسط فروشندگان، هرگز آنتی بادی این حیوانات بررسی نمی شود و حاکم بودن فضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 درصد حیوان گزیدگی در قرچک توسط سگ های صاحب دار است

62 درصد حیوان گزیدگی در قرچک توسط سگ های صاحب دار است