مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 11:572022-07-05اجتماعي

سگ های ولگرد، تهدیدی برای پارک های حفاظت شده هستند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: داشتن بیماری و انتقال آن به حیاط وحش توسط سگ ها بحران بزرگی بوده و وجودشان برای مناطق و پارک های حفاظت شده یک تهدید خیلی بزرگ است.

- سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: متاسفانه مسئله سگ های ولگرد نه فقط در استان تهران بلکه در کشور معضل بزرگی شده است، متولی جمع آوری سگ های ولگرد هم طبق قانون شهرداری ها هستند و وظیفه شهرداری است که جمع آوری کرده و در محلی مخصوص تا زمانی که زنده هستند نگهداری کند.

نبود بودجه و مکان مناسب برای شهرداری ها مشکل است اما به هر شکل باید انجام وظیفه کنند.

وی گفت: در جلسات متعدد با دادستانی و شهرداری های مناطق مختلف، اعلام کردیم که ما هم در این اقدام تا جایی که امکانات محیط زیست اجازه می دهد کنارتان هستیم و کمک می کنیم و حتی اگر زمین هم برای مراکز نگهداری می خواهید، می توانیم در اختیارتان بگذاریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: خیلی از پارک های ما به عنوان مثال در لواسانات، رودبارقصران و خجیر در مجاورت محل زندگی مردم است و وقتی سگ های ولگرد به پارک های ملی وارد می شوند شاهد حمله این سگ ها به بزها و میش های تازه زایمان کرده و بزغاله و بره های کوچک هستیم که باعث تلف شدن این حیوانات می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های ولگرد، تهدیدی برای پارک های حفاظت شده هستند

سگ های ولگرد، تهدیدی برای پارک های حفاظت شده هستند