مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-05اقتصادي

سهم 60 تا 70 درصدی هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری


رییس مرکز پژوهش های مجلس سهم هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری ایران را بین 60 تا 70 درصد خواند و تاکید کرد: این در حالی است که میانگین این شاخص در جهان 18 درصد است و در دامنه نوسانات حدودا 15 تا 25 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس امروز سه شنبه 13 تیرماه در همایش الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن با اشاره به برخی از عوامل مشکلات مسکن و اقدامات پژوهشگران این مرکز در راستای بهبود بخشی به وضعیت کنونی، بیان داشت:  تاثیر حوزه مسکن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور غیر قابل انکار است.

وی در ادامه گفت: صنعت تولید مسکن علاوه بر تاثیرات ژرف اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت ویژه ای است چرا که همچون موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می کند.

نگاهداری خاطرنشان کرد: بخش مسکن با ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال آفرینی در بخش ساختمان و بخش های وابسته از طریق تاثیر بر مخارج مصرفی، سرمایه گذاری و تغییرات در تولید ناخالص داخلی، نوسانات اقتصادی را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد، بنابراین تاثیرات ناشی از آن نیز محدود به بخش مسکن نیست.

رییس مرکز پژوهش های مجلس در ادامه با بیان اینکه در کشور ما با توجه به ابعاد نیاز به مسکن در دوره های مختلف، قوانین و سیاست ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 60 تا 70 درصدی هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری

سهم 60 تا 70 درصدی هزینه های مسکن در سبد خانوارهای شهری