مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 10:022022-07-05اجتماعي

آبرسانی مستمر به «حیات وحش هفتاد قله» در فصل گرما


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تأمین آب مستمر حیات وحش منطقه حفاظت شده در فصل گرما خبر داد.

- عباس جودکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک از تأمین آب مستمر حیات وحش منطقه حفاظت شده در فصل گرما خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری ها، اطراف آبشخورها ضدعفونی شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به عنوان اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم های منطقه بوده، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه ها ایجاد نشود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه خشکسالی های امسال باعث کمبود سطح سفره آب زیرزمینی در برخی مناطق حفاظت شده هفتاد قله اراک شده، اظهار کرد: این مشکل از طریق آبرسانی روزانه30 هزار لیتر با تانکر آبرسان در این منطقه رفع شده است.

  جودکی افزود: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تامین نکنیم، حیات وحش برای تامین آب مجبور به مهاجرت می شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب حیات وحش در استان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری های حیات وحش آبشخورها و اطراف آن بصورت مداوم با مواد ضدعفونی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی مستمر به «حیات وحش هفتاد قله» در فصل گرما

آبرسانی مستمر به «حیات وحش هفتاد قله» در فصل گرما