مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 09:122022-07-05اقتصادي

سوزاندن کاه و کلش با بهره گیری از کمباین های کاه کوب در مرودشت کاهش یافت


تجیهز کمباین ها به دستگاه کاه کوب، سوزاندن کاه و کلش در این شهرستان را کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مرودشت، شهرستان مرودشت به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مناسب و از همه مهم تر خاک حاصلخیز به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان فارس با محصولات متنوع به شمار می رود.

 کشت محصول استراتژیک گندم از جمله این محصولات است ، سالها کشاورزان برای کشت، بعد از گندم به ویژه محصول برنج به علت زمان محدود کشت و مقاوم بودن ساقه های گندم در مقابل آب، مبادرت به آتش زدن کاه و کلش می کنند.

 در یکی دو سال گذشته، کشاورزان بلافاصله پس از برداشت گندم برای رسیدن به زمان کاشت محصول بعدی، اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماند گندم می کردند که به علت نارضایتی عمومی، آلودگی هوا و از همه مهم تر به مخاطره افتادن سلامت مردم و افراد دارای مشکلات تنفسی، کار به دستگاه های متولی و دست آخر هم به دستگاه قضا می کشید که هر چند وقت یک بار، اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه  اعمال می شد اما به لحاظ تعدد کشاورزان و پراکندگی زمین های زراعی و گسترش آتش، کاری جدی از پیش نمی رفت.

آتش زدن کاه و کلش تا 90 درصد کم شده است رییس اداره محیط زیست مرودشت در گفتگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، گفت: خشکسالی های پی در پی، وارونگی آب و هوا و بالا رفتن ارزش قیمت کاه و کلش همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزاندن کاه و کلش با بهره گیری از کمباین های کاه کوب در مرودشت کاهش یافت

سوزاندن کاه و کلش با بهره گیری از کمباین های کاه کوب در مرودشت کاهش یافت