مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 06:072022-07-05اقتصادي

قانون گریزی عجیب فروشگاه اینترنتی / تحویل سیگار درب منزل با یک کلیک!


درحالی که بر اساس قانون فروش اینترنتی محصولات دخانی ممنوع است، اخیرا یک فروشگاه معروف اینترنتی به راحتی اقدام به فروش این محصولات و تحویل آنها درب منزل کرده است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: طبق آمارها در 6ماه امسال به ازای هر ایرانی 382 نخ سیگار مصرف شده به طوری که مسوولان وزارت بهداشت می گویند در این حوزه قوانین خوبی داریم اما اجرا نمی شود، در شش ماهه اول امسال 32 میلیارد و 500 میلیون نخ سیگار در کشور دود شده است؛ یعنی به ازای هرنفر 382 نخ سیگار، تقریبا دو نخ در یک روز برای هرنفر! این فقط یک قیاس آماری است که حساب کار دستمان بیاید اما وقتی جزیی تر بررسی و آمار مصرف روزانه سیگاری ها را تحلیل کنیم، باید بیشتر بترسیم.

طبق اعلام دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، در کشور ما حدود 8 تا 10 میلیون نفر مصرف کننده دخانیات هستند که 9.

3 درصد آن ها به صورت روزانه سیگار می کشند.

*تولید سیگار در کشور، 14 درصد افزایش یافته است البته با افتخار اعلام شده که در شش ماه اول امسال میزان تولید سیگار در کشور، 14 درصد افزایش یافته است؛ توجیه شان هم ایجاد اشتغال داخلی در صنعت دخانیات و جلوگیری از قاچاق است.

این آمار را رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، اعلام کرده و گفته است: در شش ماهه اول امسال به میزان 28 میلیارد و 72


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون گریزی عجیب فروشگاه اینترنتی / تحویل سیگار درب منزل با یک کلیک!

قانون گریزی عجیب فروشگاه اینترنتی / تحویل سیگار درب منزل با یک کلیک!