مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 18:372022-07-04سياسي

احیای رشته های اقتصاد دریامحور/ هرمزگان هاب پالایشگاهی کشور خواهد شد


عضو شورای عالی سیاست گذاری پردیس دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیر کبیر از احیای رشته های اقتصاد دریامحور در هرمزگان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و عضو شورای عالی سیاست گذاری پردیس دریاساحلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امروز در نشست خبری این دانشگاه گفت: یکی از دغدغه های ما در استان همواره این بوده است که با وجود 1100 کیلومتر مرز ساحلی و بیش از 14 جزیره و ظرفیت 60 درصدی دریانوردی استان، از رشته های متناسب با اقتصاد دریامحور محرومیم.

وی افزود: تلاش ما همواره برای پیگیری ایجاد دانشکده علوم و فنون دریایی و رشته های مورد نیاز و کاربردی برای جوانان تحصیل کرده است که در آینده بتوانند مرتبط با رشته تحصیلی خود شاغل شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تشریح کرد: دو رشته مد نظر ما حول این محور، رشته های عرشه و موتوریست است که طی جلسه ای که در تهران به همراه ریاست پردیس دریاساحلی دانشگاه با رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران داشتیم، این دانشگاه با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای استان، آمادگی خود را مبنی بر انتقال بخشی از فعالیت ها از تهران به بندرعباس اعلام کرد و درصددیم که این دانشگاه با استفاده از ظرفیت های استانی و حمایت های مرکز به عنوان یک هاب مطرح شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای رشته های اقتصاد دریامحور/ هرمزگان هاب پالایشگاهی کشور خواهد شد

احیای رشته های اقتصاد دریامحور/ هرمزگان هاب پالایشگاهی کشور خواهد شد