مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 16:372022-07-04اقتصادي

اذعان موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران و روسیه به بازار چین


طبق گزارش موسسه ردیابی نفتکش کپلر، ‏بعد از جنگ اوکراین، ‎صادرات نفت ایران و روسیه به چین به ترتیب روزانه 170 و 182 هزار بشکه افزایش داشته و جایگزین نفت آنگولا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی با عنوان Iran Slashes Cost of Its Oil to Compete With Russia in China مدعی شده است که رقابت صادرکنندگان نفت به چین باعث شده است که کشورهای صادرکننده مثل ایران در مواجهه با تخفیف ارزان روس ها بر روی قیمت نفت خود تخفیف دهند (تصویر 1).

  تصویر 1 طبق این گزارش، صادرات روسیه به چین در ماه می به رکورد زد و تولیدکننده اوپک پلاس از متحد کارتل خود عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده بزرگترین واردکننده جهان پیشی گرفت.

بر اساس گزارش موسسه ردیابی نفتکش Kpler، صادرات نفت ایران به چین پس از کاهش جزیی در آوریل، در ماه های می و ژوئن به بیش از 700 هزار بشکه در روز رسیده است.

  به گفته تحلیلگر ارشد نفت در Kpler، آفریقای غربی یکی از سخت ترین آسیب ها را از ایجاد رقابت در بازار چین دیده است، به ویژه کشورهای آنگولا، گابن و جمهوری دموکراتیک کنگو.

وی گفت که میانگین صادرات نفت کشورهای غرب آفریقا در ماه گذشته به چین، 642 هزار بشکه در روز بود که پایین ترین سطح از نوامبر 2013 است (تصویر 2).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران و روسیه به بازار چین

اذعان موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران و روسیه به بازار چین