مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 16:272022-07-04سياسي

مفاخر معاصر ایران تجسم و تبلور هنر میراثی


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به نقش باقر آیت الله شیرازی به عنوان راوی مشاهیر و تلاش او در خلق تمدن و فرهنگ مفاخر معاصر، وی را حلقه اتصال ما با مشاهیر و میراث پرشکوه آنان و گذشته ای دانست که شناسنامه فرهنگی و تمدنی ماست.

- گروه جامه خبرگزاری فارس،  دکتر مصیب امیری، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در یادداشتی که در اختیار فارس گذاشته است، نوشت: هر فصل از کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن یک سرزمین را می توان با نام بزرگان علم، هنر و ادبیات آن مرور کرد و در آثار آنان بازجست.

به دیگر سخن، در آثار پرفروغ بزرگان و مشاهیر یک سرزمین می توان اوج شکوفایی یک فرهنگ و تمدن را به تماشا نشست.

از این نگاه مشاهیر سرزمین های کهن و باستانی چون ایران، نماد پیوند افق های گوناگون علم و معرفت و پویایی تاریخی در هم افزایی تمدنی و فرهنگی به شمار می آیند.

این مشاهیر نه تنها نماد تداوم و پویایی سنت ها، مکاتب و هستی شناسی یک ملت در چشم انداز علم، ادبیات و هنر به شمار می روند، که افزون تر از آن، گوناگونی این سنت ها و مکاتب و تجربه های مختلف در وجود آنان به وحدت می رسند.

از این رو این مشاهیر نه تنها از نگاه معاصر و در تأویل امروزین ما سرمایه نمادین و فرهنگی وحدت ایرانیان هستند که نمونه ای عالی از یکپارچگی تنوع و اجزای موجود در فرهنگ و تمدن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفاخر معاصر ایران تجسم و تبلور هنر میراثی

مفاخر معاصر ایران تجسم و تبلور هنر میراثی