مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:472022-07-04بين الملل

ناتو به دنبال همکاری نظامی با موریتانی


پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تمایل خود برای شراکت نظامی و امنیتی گسترده با موریتانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خاویر کولومینا معاون دستیار دبیر کل ناتو در امور سیاسی و سیاست امنیتی گفت که موریتانی تنها شریک ناتو در منطقه ساحل است.

کولومینا تصریح کرد که ناتو در نشست اخیر خود که طی روزهای 29 و 30 ژوئن در مادرید برگزار شد، بر تهدیدات و چالش های موجود در منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و منطقه ساحل تمرکز داشت چرا که فقدان امنیت در این مناطق، تأثیرات مستقیمی بر امنیت همه متحدان دارد و همین امر باعث شده تا در مفهوم راهبردی جدید، تروریسم به عنوان یکی از تهدیدات اصلی باشد.

وی افزود که ناتو در نشست اخیر خود بر پایبندی به ادامه مبارزات علیه عوامل ناامنی و ایجاد همبستگی از طریق تبادل اطلاعات و حمایت از شرکای خود تأکید کرد.

کولومینا همچنین گفت که موریتانی تنها شریک ما در منطقه ساحل است و به همین دلیل ماه می گذشته با رییس جمهور این کشور و تعدادی از اعضای دولت آن در نواکشوت دیدار و درباره مجموعه ای از طرح هایی که قصد اجرای آن را داریم، گفت وگو کردیم.

به نوشته روزنامه القدس العربی ، معاون دستیار دبیر کل ناتو افزود که در طرح ایجاد توان دفاعی و امنیتی بر امنیت مرزها، آموزش نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی و همکاری با مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو به دنبال همکاری نظامی با موریتانی

ناتو به دنبال همکاری نظامی با موریتانی