مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:322022-07-04اجتماعي

104 شتابنگار در خراسان رضوی فعال است


مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با نصب و راه اندازی 13 شتابنگار نسل چهار (زلزله سنج)، خراسان رضوی رتبه نخست کشور در این زمینه را داراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محسن نجات مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد دستگاه های فعال شتاب نگار در تمامی پهنه استان خراسان رضوی با نصب دستگاههای جدید شتابنگار به 104 مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دستگاههای نسل چهار شتابنگار علاوه بر دقت بیشتر، هر زمین لرزه به صورت برخط ثبت و ارسال می شود، گفت: شتابنگارها علاوه بر کاربردهای علمی، تحقیقاتی و محاسباتی که در طراحی سازه ها دارند، با توجه به اندازه گیری شاخصه های جنبش نیرومند زمین به واسطه زمین لرزه امکان ثبت بیشینه شتاب، جابجایی زمین و مدت دوام زمین لرزه را دارند.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی تصریح کرد: بیشتر شهرها و آبادی های استان خراسان رضوی به دلیل ویژگی های لرزه خیزی و زمین ساختی در مجاورت گسل های فعال و زمین لرزه ها قرار دارند، بطوریکه اکنون گسل درونه این استان طولانی ترین گسل کشور است.

نجات افزود: شاخص های جمعیتی و اقتصادی به ویژه در شهر مشهد و سایر شهرهای استان مانند نیشابور، قوچان، گناباد و سبزوار که سابقه وقوع زلزله های تاریخی مهیب و یا تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

104 شتابنگار در خراسان رضوی فعال است

104 شتابنگار در خراسان رضوی فعال است