مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-04سياسي

سعید محمد از یکپارچه سازی حکمرانی در مناطق آزاد با دستور رییس جمهور خبر داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، با پیگیری های دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، زمینه برای رفع بسیاری از مشکلات چندین ساله مناطق آزاد کشور مخصوصا قشم که از گستردگی و مشکلات بیشتری رنج می برد، فراهم شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ریاست شورای تامین شهرستان، صدور حکم شهردار، انتخاب فرماندار و رییس گمرک هر منطقه بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد آن منطقه بوده و در تلاشیم اختیارات قانونی سایر دستگاه ها نیز طبق قانون به مدیرعامل واگذار شود.

سعید محمد تصریح کرد: طبق قانون هر دستگاهی که در این زمینه همکاری نکرد، به عنوان ترک فعل گزارش شده و طبق قانون با آن برخورد قضایی شود.

ماده 65 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور بیان می دارد که تمامی اختیارات اجرایی در مناطق آزاد بجز مسئولیت های نظامی و انتظامی و برگزاری انتخابات بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد هر منطقه بوده که در سالیان گذشته اجرانشدن درست این قانون، باعث عدم توسعه و بروز اختلافات و ضررهای زیادی برای مردم از یکسو و از سوی دیگر با موازی کاری های دولت شده است.

پیش بینی می شود با افزایش تعامل و یکپارچگی مسئولین در مناطق آزاد، بتوان ریل توسعه را در بزنگاه های مهم اقتصادی در قلب اقتصاد کشور به چرخش درآورد تا موتور نیمه کاره مناطق آزاد در دوران پساکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعید محمد از یکپارچه سازی حکمرانی در مناطق آزاد با دستور رییس جمهور خبر داد

سعید محمد از یکپارچه سازی حکمرانی در مناطق آزاد با دستور رییس جمهور خبر داد