مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 08:372022-07-04اجتماعي

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع «هشتاد پهلو» لرستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، علی سالاروند از ثبت تصویرگونه پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع هشتاد پهلوی استان لرستان خبر داد و گفت: این فیلم توسط یکی از همیاران دلسوز محیط زیست به ثبت رسیده و پس از ارائه فیلم از طرف همیار به کارشناسان اداره مدیریت و نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پس از بررسی های لازم، به عنوان سند حضور این گونه ارزشمند در استان لرستان، مورد تأیید قرار گرفته است.

وی افزود: پلنگ ایرانی یکی از گوشتخواران شاخص در ایران به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان بیان داشت: استان لرستان، از یک سو، به واسطه گستره های کوهستانی وسیع و مناطق به نسبتأ بکر و دست نخورده یکی از زیستگاه های اصلی پلنگ در غرب کشور (گستره زاگرس) به شمار می رود.

از سوی دیگر، فعالیت های انسانی مانند دامپروری، کشاورزی، احداث جاده ها و سایر فعالیت های انسانی در مناطق بکر و کوهستانی، پیامدهای منفی (گاهاً غیرقابل جبرانی) بر حیات وحش بزرگ جثه و به طور ویژه گونه گربه سانان داشته است.

سالاروند اظهار داشت: دست یابی به برآوردی قابل اتکا از وضعیت زیستی، شرایط زیستگاهی و پراکنش آن در استان به منظور اتخاذ تصمیمات مدیریتی و حفاظتی از اهمیت بسیاری برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع «هشتاد پهلو» لرستان

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه شکار و صید ممنوع «هشتاد پهلو» لرستان