مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 07:372022-07-04اقتصادي

واکاوی برنامه دولت برای رفع تنش آبی در خوزستان


بر اساس برنامه های اعلام شده، توسعه زیرساخت های آبرسانی 19 شهر استان خوزستان در قالب 56 پروژه بزرگ، زمینه رفع تنش آبی در این استان را مهیا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهور ادبیات تنش آبی در دولت قبل یک پرونده جدید به اصطلاح علمی را در ادبیات مدیریت منابع آب کشور باز کرد.

بر این اساس نظریه پردازهای رسانه ای دولت روحانی با طرح مسئله تنش آبی موضوع محدودیت منابع آب با محوریت آب شرب را به مسائل آب و هوایی و اقلیمی گره زدند و حل این مسئله را منوط به آمارهای خارج از دسترس نظیر میزان بارش کردند و از سوی دیگر مسئله سازگاری با شرایط تنش آبی و کمبود منابع آبی را طرح کردند.

این تغییر ادبیات در حوزه منابع آب در حالی به پیش می رفت که مطابق منابع بین المللی موجود در حوزه مدیریت منابع آب، تنش آبی به جای اینکه یک مسئله مرتبط با پدیده های اقلیمی باشد، یک مسئله مدیریت است که در قالب استقرار سیاست های توسعه عرضه و مدیریت تقاضا قابل حل است.

به معنای ساده تر، ناترازی میان منابع و مصارف آب در هر منطقه مطابق هر مشترک تعریف اساسی تنش آبی است و این مسئله به وسیله صرفه جویی در مصرف و توسعه زیرساخت به منظور بهبود شرایط منابع حل شدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی برنامه دولت برای رفع تنش آبی در خوزستان

واکاوی برنامه دولت برای رفع تنش آبی در خوزستان