مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 22:122022-07-03بين الملل

معارض سوری در گفت وگو با فارس:اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل، در تدارک جنگ است


معارض سوری تأکید کرد که رییس جمهور ترکیه به خاک سوریه چشم طمع دارد و برای اشغال آن تلاش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمود مرعی معارض سوری با اشاره به طمع رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به اراضی سوریه گفت که اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل در تدارک جنگ است.

مرعی در گفت وگو با فارس به حمایت ترکیه از گروه های مسلح اشاره کرد و گفت: ترکیه به اراضی سوریه چشم طمع دارد و برای توسعه و اشغال بیشتر خاک این کشور و نیز حمایت از گروه های مسلح از اتباع سوریه و بسیاری از کشورها مانند چچن، داغستان، اویغورها و تروریست های عرب از تونس، مغرب و جبهه النصره تلاش می کند و لذا از دیدگاه ما حضور ترکیه در خاک سوریه، اشغالگری است.

نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد که دولت سوریه و ملت آن بایستی در برابر این اشغالگری تا آزادسازی کل اراضی اشغالی سوریه از اشغال ترکیه، مقاومت کنند.

وی درباره اظهارات یک مسئول برجسته ترکیه در خصوص تماس های دوره ای دستگاه اطلاعات ترکیه و همتای سوری آن به نفع منافع ملی تصریح کرد: در خصوص دیدارهای رسمی ترکیه و سوریه باید گفت که این دیدارها از چند سال پیش قطع شده و برخی منابع از دیدارهای امنیتی دو کشور به منظور مبارزه با تروریسم و دستیابی به راه حلی جهت پایان دادن به اشغالگری ترکیه در ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معارض سوری در گفت وگو با فارس:اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل، در تدارک جنگ است

معارض سوری در گفت وگو با فارس:اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل، در تدارک جنگ است