مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 16:022022-07-03سياسي

ماجرای شلیک آمریکا به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس


هواپیمای مسافری ایران از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس که رسید ناو آمریکایی آن را با بیش از 290 مسافر و خدمه هدف قرار داد تا برگ دیگری بر جنایات آمریکا اضافه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دوازدهم تیر 1367 هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و همه مسافران و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن سال به شهادت رسیدند که در ادامه به بررسی ابعاد مختلف این حادثه تخلف پرداخته ایم.

قرار بود روز دوازدهم تیر 1367 هواپیمای ایران ایر با شمارهٔ پرواز 655 با و شناسه IR655 به همراه 275 مسافر (با ملیت های ایرانی، اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی) و 16 خدمهٔ پرواز که در مجموع بیش از 290 نفر می شدند در ساعت 10 صبح به مقصد دبی، امارات متحده عربی پرواز کند.

این هواپیما از تهران عازم دبی بود و در بندرعباس توقف داشت.

 اما این پرواز به دلیل اصابت دو موشک هدایت شونده ریم -66 از ناو وینسنس آمریکا هرگز به مقصد نرسید و در خلیج فارس سقوط کرد و بیش از 290 سرنشین این هواپیما، یعنی 66 کودک، 52 زن، 172 مرد و 36 نفر از اتباع یوگسلاوی سابق، هند، پاکستان، ایتالیا و اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای شلیک آمریکا به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس

ماجرای شلیک آمریکا به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس