مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 12:122022-07-03اجتماعي

مدیرکل موزه ها: مجسمه فردوسی را بدون مجوز شسته اند!


مجسمه میدان فردوسی در محلی است که آنجا در معرض آلودگی، آفتاب و بارندگی قرار دارد و دائما نیازمند این است که به آن رسیدگی شود، اما سازمان زیباسازی طی دو سال گذشته هنوز برنامه ریزی برای شست وشوی یا مرمت این سازه انجام نداده است.

- مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی گفت: مجسمه فردوسی ثبت ملی شده و اقدام شهرداری برای پاکسازی این مجسمه، بدون مجوز، غیراصولی و خلاف قوانین ناظر بر آثار ثبت ملی بوده است.

مرتضی ادیب زاده در گفت وگو با ایسنا درباره پاکسازی مجسمه فردوسی در تهران که پس از شست وشو، دو رنگ شده و با همین وضعیت به حال خود رها شده است، اظهار کرد: مجسمه فردوسی در سال 1398 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و دارای ضوابط حفاظت اختصاصی است، بنابراین شهرداری و یا هر ارگان دیگری بدون دریافت مجوز از میراث فرهنگی، اجازه مرمت، پاکسازی و یا هر اقدام دیگری را ندارد.

او تاکید کرد: شهرداری برای پاکسازی و شست وشوی مجسمه فردوسی باید مجوز میراث فرهنگی را می گرفت و توسط کارشناسان متخصص این حوزه، عملیات پاکسازی را انجام می داد که چنین اقدامی انجام نشده است و شهرداری بدون مجوز به پاکسازی غیراصولی سطح مجسمه فردوسی اقدام کرده است.

ادیب زاده که پیش تر معاون میراث فرهنگی استان تهران بوده، با یادآوری تخریب مجسمه های میدان حر تهران از سوی شهرداری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل موزه ها: مجسمه فردوسی را بدون مجوز شسته اند!

مدیرکل موزه ها: مجسمه فردوسی را بدون مجوز شسته اند!