مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 11:122022-07-03بين الملل

چرا آمریکا دوباره به میز مذاکره برگشت؟


بعد از وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین، جو بایدن از کانال های مختلف برای ایران پیام هایی ارسال و خود را مشتاق حصول توافق نشان داد که در نهایت به مذاکرات دوحه انجامید؛ -   وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: علیرغم اینکه آقای بایدن مرتبا از کانال های مختلف پیام هایی را برای ایران ارسال و تأکید می کند که من اراده جدی دارم برای اینکه به توافق برسیم، ولی ما هنوز در عمل چیزی جز رفتارهای مبتنی بر فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نیستیم.

علیرغم اینکه لسان و زبان آقای بایدن متفاوت است، ولی در مرحله عمل باید ببینیم که در این مرحله از گفت وگوها چه مقدار ادعای آمریکایی ها نسبت به داشتن نیت و اراده جدی واقعی است.

وی گفت:  ما جدی هستیم و از خطوط قرمز خود به هیچ وجه عبور نخواهیم کرد.

خطوط قرمزی که در مذاکرات ترسیم شده در سطح سیاستگذاری و تصمیم گیری در کشور، مبتنی بر تامین حداکثری منافع ملی کشور است و این موضوعی است که نسل های بعدی نیز درباره آن قضاوت خواهند کرد.

معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند، توافق در این مرحله و در این دور از مذاکرات در دسترس است.

علی باقری و مورا عصر روز چهارشنبه هشتم تیر ماه نیز با یکدیگر ملاقات کردند و در نهایت چهارشنبه خبر پایان این مذاکرات که از ابتدا هم اعلام شده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا دوباره به میز مذاکره برگشت؟

چرا آمریکا دوباره به میز مذاکره برگشت؟