مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 11:072022-07-03سياسي

راز سرزندگی مداوم و سازندگی پیوسته، نهفته در روش اندیشه ورزی شهید مطهری


علی رغم مزایای بی شماری که اندیشمندان ما پس از انقلاب داشته اند و تماس نزدیکی با نیازهای نوپدید پیدا کرده اند نتوانستند همچون مطهری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حمیدرضا آیت الهی در مطلبی پیرامون باز اندیشی آراء شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز، نوشت: از شهادت استاد مطهری حدود نیم قرن می گذرد.

حیات فکری شهید مطهری تقریبا به دو نیم قرن تقسیم می شود.

نیم قرن اولیه دریافت، تنظیم، ارائه و تبلیغ اندیشه پرصلابت و پرثمر ایشان و نیم قرن دوم حضور پر نشاط در عرصه فکری جامعه اسلامی.

پس از انقلاب اندیشمندان و دلسوزان بسیاری به میدان آمده اند و زحمات ارزشمندی کشیده اند ولی هنوز وقتی جوانی می خواهد از اندیشه استوار اسلامی و شیعی عطش خود را فروبنشاند و آبی گوارا بر جانش نشیند بازهم ناگزیر هستیم که او را به نوشته های استاد مطهری که 60 سال پیش به آن ها پرداخته است ارجاع دهیم.

چرا علی رغم مزایای بی شماری که اندیشمندان ما پس از انقلاب پیدا کرده اند و تماس نزدیکی که با نیازهای نوپدید پیدا کرده اند نمی توانند همچون مطهری، حضور اثرگذار داشته باشند؟ مساله محوری، همه جانبه نگری، مواجهه فعال با مسائل نوپدید و چند عامل مهم روش خاص شهید مطهری بوده است که او را اینگونه سرزنده نموده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز سرزندگی مداوم و سازندگی پیوسته، نهفته در روش اندیشه ورزی شهید مطهری

راز سرزندگی مداوم و سازندگی پیوسته، نهفته در روش اندیشه ورزی شهید مطهری