مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 08:172022-07-03سياسي

برخی قانونی بافت تاریخی یزد را تخریب می کنند


دیدن لودر در بافت تاریخی یکی از مسائلی است که در سنوات قبل هم بارها مورد انتقاد قرار گرفته اما پس از جهانی شدن یزد این حساسیت اوج گرفت و خط قرمزی برای بافت تاریخی شد و متأسفانه چند روزی است دوباره صدا غرش و پیکر این غول آهنین در بافت جهانی یزد ظاهر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، یکی از نگرانی هایی که امروزه بسیاری از فعالان حوزه میراث فرهنگی با آن دست و پنجه نرم می کنند مربوط به خلع های قانونی حمایت از میراث فرهنگی است و از جای جای کشورمان سر و صدای زیادی به پا می کند، مقوله ای که حساسیت آن در یزد بیشتر از مابقی استانهاست و به خوبی این حساسیت جامعه غیرمتخصص را نیز در برگرفته است.

دیدن لودر در بافت تاریخی یکی از مسائلی است که در سنوات قبل هم بارها مورد انتقاد قرار می گرفت اما پس از جهانی شدن یزد این حساسیت اوج گرفت و لودر تهدید و خط قرمزی برای بافت تاریخی شد.

حواشی تخریب های اخیر هم به درست یا غلط مسائلی بودند که نمی توان از آنها به سادگی چشم پوشی کرد، اما از نظر حقوقی چه راهکاری وجود دارد که این نگرانی ها را بکاهد؟ سعید بدخش، از وکلای دادگستری استان یزد، در گفت وگو با خبرنگار فارس یزد با بیان این که دیدن دوباره لودرها در بافت تاریخی یزد شاید یکی از بدترین تصاویر ممکن برای فعالین گردشگری و دوستداران تاریخ این سرزمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی قانونی بافت تاریخی یزد را تخریب می کنند

برخی قانونی بافت تاریخی یزد را تخریب می کنند