مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 تیر 1401 ساعت 07:222022-07-03بين الملل

اردن: ناتوی عربی علیه ایران به ما پیشنهاد نشده است


وزیر خارجه اردن در گفت وگو با روزنامه ای لبنانی تأکید کرد، ناتوی عربی به معنای آن چیزی که در رسانه ها مطرح شد، به امان پیشنهاد نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن بار دیگر به خبرها و گمانه زنی ها درباره تشکیل ائتلافی شامل کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در گفت وگو با روزنامه لبنانی النهار ، گفت: ناتوی به معنای آن چیزی که در رسانه ها مطرح شد به ما پیشنهاد نشد؛ صحبتی درباره سامانه دفاع منطقه ای که اسراییل بخشی از آن باشد وجود ندارد.

الصفدی در پاسخ به سوال النهار مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی-اسراییلی برای مقابله با ایران تأکید کرد، این امر مطرح نیست، اردن درباره ائتلاف عربی با مشارکت تل آویو برای مقابله با ایران، چیزی نشنیده و همچین طرحی به اردن پیشنهاد نشده است.

وی در ادامه گفت، مسأله تشکیل این ائتلاف علیه ایران در دستورکار نشستی که قرار است میان سران 9 کشور عربی با جو بایدن در جده عربستان در نیمه ماه جاری میلادی برگزار شود، نیست.

الصفدی سپس تصریح کرد، اردن در کنار هر طرحی که همکاری عربی را دنبال کند ایستاده است حال این طرح ها در هر حوزه دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت اقتصادی، اجتماعی و دیگر مسائل باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن: ناتوی عربی علیه ایران به ما پیشنهاد نشده است

اردن: ناتوی عربی علیه ایران به ما پیشنهاد نشده است