مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 19:422022-07-02پزشكي

شستن گوشت خام قبل از پخت توصیه نمی شود


شست وشوی چیزهایی که نباید شسته شوند همیشه یک چالش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، فرهنگ و عادت ما ایرانی ها با آب کشیدن هر چیزی پیوند دارد پس باید روشی پیدا کنیم که مشکل را حل کند.

کارشناسان ایمنی مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان، شستن گوشت خام اعم از چهارپایان و ماکیان، به خصوص مرغ را قبل از پخت توصیه نمی کنند زیرا وقتی این مواد غذایی را آبکشی می کنید، باکتری های سطحی آنها در آشپزخانه شما پخش می شوند.

تحقیقات نشان می دهد با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری ها تا حدود یک متر در فضای محیطی پخش می شوند و روی میز، دیگر غذاها، حوله ها و حتی خود شما می نشینند.

آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می تواند منجر به بیماری شود.

محققان دانشگاه درکسل نشان داده اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیما از بسته بندی به تابه منتقل کنید، زیرا حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، باکتری های موجود را از بین می برد.

تنها مورد مجاز استفاده از آب روی گوشت خام ماکیان وقتی است که پای نمک در میان باشد! نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری ها این است که بعد از تمیزکردن سینک، ابتدا ظروف، آبچکان، حوله و اسکاچ، دستمال ها و سایر اشیاء را از اطراف ظرفشویی بردارید و اطراف سینک خود را با دستمال کاغذی بپوشانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شستن گوشت خام قبل از پخت توصیه نمی شود

شستن گوشت خام قبل از پخت توصیه نمی شود