مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-02پزشكي

وقت کنار گذاشتن «ماسک» رسید؟


نباید از یاد برد که ماسک زدن ضروری است، اما مراسم های متعددی در این بازه زمانی برگزار شده و همین امر چرخش ویروس را زیاد کرده است؛ فراموش نکنیم برگزاری مراسم عروسی و عزا با جمعیت زیاد و بدون استفاده از ماسک بسیر خطرآفرین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک متخصص و استاد بیماری های عفونی گفت: براساس مصوبات کمیته علمی کرونا، در مکان های بسته استفاده از ماسک توصیه شده که اکنون می بینیم در ادارات و مکان های سربسته ماسک استفاده نمی شود و عدم استفاده از ماسک انتقال را افزایش می دهد.

مسعود ضیایی اظهار کرد: پس از فروکش کردن کرونا موارد بیماری کاهش یافته و حتی چند هفته موارد بستری نیز نداشتیم؛ اما در روز های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح استان هستیم.

این متخصص عفونی بیان کرد: در استان های دیگر نیز این اتفاق افتاده و مشخصا در شهر بیرجند موارد مراجعات سرپایی و مراجعات به بیمارستان افزایش یافته است.

ضیایی با بیان اینکه موارد ابتلا در حال زیاد شدن است، افزود: مبتلا شدن در بسیاری افراد سبک بوده و جدی نیست و از طرفی بسیاری راضی به انجام آزمایش نیستند؛ در حالی که انجام آزمایش از ضروریات جلوگیری از شیوع و انتقال بین تمام افراد جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقت کنار گذاشتن «ماسک» رسید؟

وقت کنار گذاشتن «ماسک» رسید؟