مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-02سياسي

توسعه صادرات استان در گرو شناساندن قابلیت های خراسان شمالی به سایر کشورهاست


از هدف گذاری اصلی استان در بخش صادرات، معرفی توانمندی ها و قابلیت های استان به سایر کشورها است زیرا قابلیت های توسعه ای آن بسیار گسترده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: از هدف گذاری اصلی استان در بخش صادرات، معرفی توانمندی ها و قابلیت های استان به سایر کشورها است زیرا قابلیت های توسعه ای آن بسیار گسترده است.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در سفر اخیر به استان جهت بازگشایی بازارچه مرزی، گفت: به دلیل وجود مرز مشترک، ترکمنستان یکی از کشورهای مهم جهت صادرات محصولات و کالاهای استان است لذا کمک و همراهی وزارت امور خارجه را می طلبد.

استاندار خراسان شمالی به قابلیت ها و ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: دویست هکتار شهرک کشاورزی در استان داریم که می توان با یافتن بازار فروش توسعه حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز بیان داشت: هر چند بازارچه های مرزی راه خوبی برای صادرات و کمک به توسعه استان هاست اما باید به دنبال صادرات پایدار و انتقال تکنولوژی از سایر کشورها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صادرات استان در گرو شناساندن قابلیت های خراسان شمالی به سایر کشورهاست

توسعه صادرات استان در گرو شناساندن قابلیت های خراسان شمالی به سایر کشورهاست